Waarom je een SEO audit van je website nodig hebt

Upperscore legt uit waarom je een SEO audit nodig hebt

 

Laten we het over 1 ding alvast eens zijn: SEO is SU-PER-belangrijk om de vindbaarheid van je website te optimaliseren. Zonder SEO zal het moeilijk worden om veel bezoekers te krijgen op je website. Er zijn veel zaken die meespelen. Sommige zijn meer technisch van aard, andere hebben dan weer met content te maken. Er zijn in elk geval goede redenen waarom je een SEO audit van je website nodig hebt.

Zoekmachines veranderen constant hun algoritmes

Zoals je weet, veranderen de grote jongens zoals Google, Facebook en Bing regelmatig iets aan hun diensten, zo ook aan de algoritmes van hun zoekmachines. Als jouw website vandaag goed scoort, betekent dat niet automatisch dat dat binnen enkele weken nog steeds het geval zal zijn. Je zal mee moet evolueren. Door regelmatig een SEO audit uit te voeren, zorg je er voor dat je steeds weet welke wijzigingen voor jouw website nodig zijn om je trafiek minstens op peil te houden. We leggen je graag uit waarom jij een SEO audit nodig hebt.

Webmaster guidelines

Google heeft richtlijnen voor webmasters. Die richtlijnen helpen je om de kwaliteit van je website te vergroten. Zorg dus dat je aan die richtlijnen voldoet. Doe je dat niet, dan zal je daar in de zoekmachines voor afgestraft worden. Met een SEO audit kom je er achter aan welke richtlijnen je nog werkt hebt.

Je content is misschien verouderd

Misschien is je content goed vindbaar op je site, maar is die verouderd. Content die niet meer relevant is of die achterhaald is, is niet goed voor je website. Voer dus een audit uit op je wesite en ontdek zo welke content kan blijven en welke je moet updaten.

Zoekmachines en mensen houden van verse content

Let's face it: als jij al maanden geen nieuwe content meer gepost hebt, vindt Google je niet meer leuk. Als jij regelmatig nieuwe content post, zal je gezien worden als relevant en ben je ook makkelijker vindbaar. Mensen van vlees en bloed denken er net zo over. Als je op zoek bent naar content, Heb je meer interesse in content van vorige week dan in content van twee jaar geleden, nietwaar?

Fouten op je website

Een SEO audit helpt je ook uitzoeken of er fouten in je website zitten. Stel dat je website nog niet mobielvriendelijk is, dan zal je het geweten hebben. Er zijn misschien heel wat zaken die fout lopen op je site, waarvan jij je niet bewust bent. Een SEO audit helpt je om die fouten op te sporen.

Wie linkt naar jouw website

Een SEO audit leert je ook of er andere websites naar de jouwe linken, en welke dat zijn. Zo krijg je een beeld van alle backlinks naar je site. Hoe meer backlinks en hoe beter de kwaliteit daarvan, hoe belangrijker je bent voor Google. En hoe hoger jij dus zelf ook scoort.

Het zoekgedrag van je doelpubliek

Je doelpubliek evolueert. Mensen worden ouder, passen hun gedrag aan aan nieuwe technologie of trends. Hun zoekgedrag zal dus ook veranderen. Je zal dus af en toe eens moeten werken aan je SEO. Een audit helpt je uitzoeken wat je precies moet doen.

Je eigen onderneming verandert

Het is in deze snel veranderende wereld weinig waarschijnlijk dat jouw onderneming gewoon hetzelfde blijft doen jaren aan een stuk. Je onderneming zal moeten veranderen om het hoofd te bieden aan veranderende wetgeving, veranderende vragen van consumenten, groei, nieuwe technologie, noem maar op. Als jouw organisatie significant wijzigt, zal je SEO mee moeten veranderen.

Je merkt dat er heel wat goede redenen zijn om af en toe een SEO audit te doen. Dagelijks is wat overdregen, maar elke paar maanden is zeker geen overbodige luxe. Heb je zelf niet de tijd of de kennis om een SEO audit uit te voeren? Laat het dan doen. Met Upperscore hebben we daar zelf in elk geval heel wat ervaring in. Laat het ons weten, we helpen je graag verder!

SEO audit van je website