Welke Hubspot nieuwigheden bracht Inbound2020?

Vorig jaar deze tijd lag het al vast: we zouden deelnemen aan Inbound2020. Inbound is de jaarlijkse hoogmis van alles wat met inbound te maken heeft. 

Toen gingen we er nog van uit dat we er echt fysiek bij zouden zijn. Maar corona kwam, en Inbound2020 werd een digitaal event. En hoewel het dus noodgedwongen helemaal anders was dan wij ons een jaar geleden hadden voorgesteld, was het inhoudelijk absoluut de moeite waard. 

Onder het motto ‘Inspire what’s next’ volgenden we heel wat sessies, en buiten de occasionele technische hickups was het programma om duimen en vingers van af te likken. We delen graag met jou  enkele nieuwigheden die ons zijn opgevallen (waarvan sommige trouwens al voor Inbound2020 waren uitgerold).

 

Custom Objects

Wat ons betreft veruit de meest in het oog springende nieuwe feature, is custom objects. Hiermee kan je een object toevoegen aan de 4 die standaard al in Hubspot zitten (klanten, bedrijven, deals en tickets). Simpel uitgelegd: een object, bijvoorbeeld een klant, bestaat uit een aantal properties (bijvoorbeeld naam, email en zo meer). Extra properties aanmaken kon al. Nu kan je dus ook extra objecten aanmaken.

Zo zou je bijvoorbeeld producten of abonnementen op een service kunnen aanmaken als object. Waarom je dat zou willen kunnen? Heel simpel: daarmee kan je lijsten maken, segmenteren, meer data verzamelen of bijvoorbeeld zaken te automatiseren. Je krijgt met andere woorden heel wat extra mogelijkheden. Maar let op: deze feature is er enkel voor enterprise gebruikers, en het aantal extra objecten is sowieso tot 10 beperkt.

Sales hub

Automatische rapporten met Sales Analytics

Analytisch als we zijn vinden we het natuurlijk geweldig dat Hubspot Sales Analytics heeft toegevoegd. Hiermee kunnen je sales mensen nu ook gemakkelijk automatisch sales rapporten uit Hubspot halen. Je krijgt een overzicht van:

  • aantal chats
  • aantal onbehandelde contacten
  • aantal emails verstuurd
  • aantal calls gedaan
  • aantal taken uitgevoerd
  • aantal deals gecreëerd
  • aantal meetings ingepland
  • lead response time van elke verkoper
  • ….
 
Heel fijn dat je deze cijfers nu ook automatisch uit Hubspot kan halen.

 

Gedetailleerde offertes in Hubspot

Offertes kon je al langer maken in Hubspot. Maar qua design en functionaliteit waren die tot nu toe redelijk beperkt. Daar komt nu dus verandering in. Vanaf nu kan je dus gedetailleerde offertes maken. Die zien er bovendien een stuk knapper en dus ook professioneler uit. In 6 simpele stappen vul je alle details van je offerte in, en het eindresultaat is een professioneel ogend document helemaal in je eigen huisstijl. 

Marketing hub

Workflows: perfect getimede campagnes

De delays in workflows kregen ook een update: je kan er nu ook voor kiezen om je volgende actie te doen op een specifiek tijdstip. Zo kan je je emails voortaan op een beter tijdstip in de inbox van je doelgroep mikken. Je kan er ook voor kiezen om een volgende actie uit te voeren na het triggeren van een specifiek event in Hubspot, zoals bijvoorbeeld het invullen van een formulier op je website.

Ben jij actief in verschillende tijdzones? Ook dat kan je voortaan instellen met de nieuwe delays.

Hubspot workflow delays

Workflows: meer mogelijkheden met if/then branches

Workflows hebben conditionele logica: als aan een voorwaarde voldaan is, gebeurt actie A, anders actie B. Maar dat kan ook heel complex worden. Je snapt al snel je eigen workflows niet meer en het wordt een huzarenstuk om ze te onderhouden.

Met de redesign hiervan maakt Hubspot het nu mogelijk om meerdere voorwaarden toe te voegen aan één if/then branch, waardoor de complexiteit een stuk afneemt. Je kan delen van een workflow nu clonen en je kan verschillende branches verbinden aan dezelfde stap. Wie veel automatiseert, zal snel merken dat workflows hierdoor stukken efficiënter werken. 

 

Dit en nog veel meer is nieuw aan Hubspot. Dit waren enkele nieuwe features en updates die we je niet wilden onthouden. Voor de volledige lijst van alle nieuwigheden kan je ons als Hubspot partner uiteraard altijd contacteren.  Het komt er sowieso op neer dat je ‘more bang for your buck’ krijgt, en dat zien we natuurlijk heel graag gebeuren.  Bespreek je graag met  ons wat jij nodig hebt en hoe we dat in een strategisch plan  en digitale tools vorm kunnen geven? Boek gerust even een momentje met ons in

Meer klanten met inbound marketing?

Deze handige gratis checklist helpt je om het maximum te halen volgende inbound marketing campagnes te halen

Download de checklist