Het leven zoals het is: de marketing consultant bij upperscore

Het is zover! Mijn eerste dag als marketing consultant bij Upperscore. 20 september 2021 staat al weken gemarkeerd op mijn kalender als de start van een nieuw avontuur. Men zegt wel eens: je weet waar je vandaan komt, maar je weet niet waar je heen gaat. Het is inderdaad spannend om het gekende achter je te laten, maar dat geeft je net de vrijheid om je passies verder te gaan verkennen en je eigen koers te gaan bepalen. En dat is exact de kans die ik krijg bij Upperscore.

Wat wil je later worden?

Laat ons even teruggaan naar het pre-Upperscore tijdperk. Als jong meisje werd me regelmatig gevraagd: wat wil je later worden? Op het eerste zicht een simpele vraag, maar door de jaren heen zijn heel wat verschillende antwoorden de revue gepasseerd. Van juf tot muzikant tot apotheker. De mogelijkheden waren eindeloos. Marketing consultant was echter nooit in me opgekomen. Toen het tijd werd om een studiekeuze te maken was ik dan ook nog niet verder geraakt dan ‘ik wil iets doen met mensen’. Klinkt vaag? Inderdaad! En toch heb ik vanuit dit uitgangspunt mijn studies communicatie aangevat.

The only way is... digital

Ondanks mijn richtingloze start binnen Communicatiewetenschappen, leerde ik algauw waar mijn sterktes en interesses lagen. Het werd me snel duidelijk dat de wereld van digitale marketing me enorm fascineerde. Content marketing, e-mailmarketing, social media, advertenties… Zo veel verschillende kanalen om je verhaal te brengen en te versterken. En het beste van al? Je kan alles opvolgen en automatiseren dankzij data! (#nerdalert)

Tijdens mijn eerste werkervaringen zette ik mijn eerste Hubspot stapjes en ervaarde ik de magie van inbound marketing. Dit smaakte naar meer, veel meer! Bedrijven helpen groeien met een sterke content strategie en marketing automation is wat ik wil doen. En dat is waar mijn avontuur met Upperscore begint. 

Waarom Upperscore

Toen het me duidelijk werd welke richting ik uit wou op marketing vlak, ging ik op zoek naar een plek waar ik die passie ten volle kon beleven. Dat is uiteindelijk Upperscore geworden! Upperscore is een groeiend marketing agency met een focus op content marketing en marketing automation. Bovendien is Upperscore een Hubspot partner! Hierdoor kunnen marketing strategieën rechtstreeks geïmplementeerd en opgevolgd worden. Die combinatie van content en technologie is exact waar ik me verder in wil verdiepen. Ik zag hier dan ook een perfecte match!

Mijn eerste week als Marketing Consultant

Fastforward naar 24 september 2021. Mijn eerste week bij Upperscore zit er al op. Na een warm onthaal op mijn eerste dag, met veel informatie en nieuwe indrukken, kwam ik al met de eerste klanten in contact: Wooncoop en Solventure.

Wooncoop is een wooncoöperatie. Hun missie is om wonen eerlijker en makkelijker te maken door samen eigenaar te worden van een woning. Met Upperscore ondersteunen we deze missie graag door onze Hubspot en marketing automation kennis met hen te delen. Ik volgde de eerste van twee trainingsessies mee waarin mijn collega Tom het Wooncoop team wegwijs maakte in Hubspot. 

Bij Solventure werkte ik mee aan de maandelijkse nieuwsbrief en kreeg ik de kans om mee mijn stempel te drukken op de social media strategie de komende maanden. Solventure is een bedrijf dat gespecialiseerd is in sales en operations planning. Ze bieden zowel workshops en strategisch advies aan als een tooling systeem dat ondersteuning biedt aan het sales en operations planning proces. Dit ruime aanbod aan diensten is uiteraard een mooie uitdaging voor een marketeer op vlak van doelgroep segmentatie.

Daarnaast nam ik ook onze eigen marketingactiviteiten onder de loep en verdiepte ik me in onze verschillende social media kanalen, workflows en content. Onze contentkalender is goed gevuld voor de komende weken, dus jullie kunnen zeker enkele interessante tips & tricks over content marketing verwachten!

Op naar de volgende weken

Ik kijk met een zeer tevreden gevoel terug op mijn eerste week.  Het is ongelooflijk boeiend om te ervaren hoe inhoudelijke en technische marketing onderwerpen samen komen in de praktijk. Mijn eerste verwachtingen zijn op dit moment zeker ingelost. Ik ben benieuwd naar de uitdagingen en nieuwe klanten die de komende weken op mijn pad zullen komen. En ik kijk er enorm naar uit om hun digitale marketingverhaal mee te helpen schrijven en de groei van Upperscore verder te ondersteunen en mee te maken.

Ook iets voor jou?

Heb je ook zin om je verder te verdiepen in de wereld van digitale marketing? Wel, dan hebben we goed nieuws voor jou. Deze eerste uitbreiding van het team smaakt naar meer! Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe collega om ons team verder te laten groeien. Bekijk onze vacature voor meer info en wie weet gaat ons volgende blogbericht wel over jou!