Training

Heb jij in je organisatie je eigen team dat alle online marketing activiteiten beheert? Dan wil je vast en zeker ook dat je team de nodige skills heeft. Wij zorgen voor de nodige training.

Wat heeft Upperscore te bieden qua training?

Op het vlak van training bieden we enkel aan waar we zelf steengoed in zijn. Een training over Java of SAP zal je bij ons dus niet vinden. Wel leren we je de dingen die we zelf echt goed kunnen. De volgende trainingen geven we goed, en graag:

  • e-reputatie
  • Email marketing
  • Content marketing
  • Social media management (eventueel met practicum)
  • Schrijven voor het web
  • Google analytics

Deze trainingen kunnen in-company georganiseerd worden in samenspraak met de organisatie zelf. Kijk ook regelmatig op onze site, we organiseren deze trainingen ook af en toe op locaties in Vlaanderen. 

Trainingen - Upperscore academy

e-reputatie

In deze training leggen we uit wat e-reputatie betekent. Verder hebben we het over hoe je die online reputatie kan monitoren, analyseren en beïnvloeden, en welke kanalen daarin een rol spelen. Aan de hand van case studies laten we zien hoe het wel en niet moet, daarna gaan we zelf aan de slag.

Email marketing

In deze training beginnen we met een aantal cijfers en trends. Daarna doorlopen we stap voor stap wat er allemaal komt kijken bij email marketing, gaande van het bepalen van een strategie tot de uiteindelijke uitvoering, testing en analyse van een campagne. Ook aan het bouwen van lijsten en segmentatie besteden we heel wat aandacht. En we bekijken ook welke tools er voorhanden zijn. 

Content marketing

Tijdens deze training leggen we uit wat content marketing is en waarom het van belang is. We kijken ook naar strategie en planning, distributie en promotie, en waar je verder allemaal op moet letten bij het maken en verdelen van content. Tot slot hebben we het ook over rapportering.

Social media management

In deze training gaan we dieper in op social media. We bekijken welke platformen er zijn en welke voor jou interessant kunnen zijn. We hebben het ook over de rol van de social media manager, hoe je start aan een policy, hoe je profielen aanmaakt, en hoe je alles monitort.

Hieraan gekoppeld kunnen we ook een practicum houden dat 100% op jouw specifieke noden afgestemd is. Afhankelijk van welke social media je wil gebruiken, zal de duurtijd hiervan ook verschillen.

Schrijven voor het web

Schrijven voor het internet is anders dan voor een boek of krant. Tijdens deze training hebben we het dan ook over schrijven, specifiek voor online tekst. Daarbij letten we op het medium en je doelpubliek, de structuur van een tekst, formats en vormen, schrijfstijl en dergelijke. Nadat je deze module gevolgd hebt, zullen je teksten online een stuk efficiënter zijn. 

Google Analytics

Als je online marketing activiteiten doet, wil je ook weten wat je inspanningen opleveren. Bovendien moet je ook tussentijds kunnen bijsturen. Google Analytics is DE tool om je online trafiek en je conversies te meten. In deze training leggen we uit waarom je Google Analytics best gebruikt en hoe je alles opzet en gebruikt. 

Interesse in ons aanbod? Check ook even onze algemene voorwaarden voor trainingen

 

Meer informatie of een gratis eerste adviesgesprek? Laat het ons weten!