Email marketing

Email is niet dood en begraven, integendeel. Email is relevanter dan ooit. Alleen weten velen niet hoe ze email marketing juist moeten aanpakken. Het loont nochtans de moeite. Ja, ook nu de GDPR een feit is.

Email marketing met UpperscoreWaarom email marketing?

Als je even rondvraagt in je eigen netwerk, merk je meteen dat iedereen minstens één email adres heeft, de meesten zelfs verschillende. Al die mensen zijn dus via minstens één email adres bereikbaar. Veel minder mensen maken gebruik van Twitter, bijvoorbeeld. Uit onderzoeken bleek ook dat de ROI bij email marketing hoger ligt dan bij andere digitale kanalen. Verder kan je emails ook gemakkelijk personaliseren, als je maar de moeite neemt om genoeg data te verzamelen. En er zijn nog wel meer redenen waarom email marketing nuttig is.

Hoe pak je het aan?

Eerst en vooral moet jouw email marketing plan deel uitmaken van je online marketing strategie. Dat betekent dat je goed moet weten op voorhand wat je wil bereiken, wie je doelgroep is en hoe dit allemaal past in de activiteiten van je organisatie. Je hebt ook goeie data nodig: met enkel een email adres en een voornaam kan je niet zo veel doen, dus probeer meer data te verzamelen over je doelpubliek. En uiteraard heb je ook een strategie nodig om die database te laten groeien, zodat je doelpubliek groter wordt. Verder is het ook heel belangrijk dat je zorgt dat je emails goed afgeleverd worden. Zorg dus dat ze niet als spam gemarkeerd worden, dat je rekening houdt met wetgeving, en dat je goeie content voorziet.

Email marketing is dus veel meer dan zomaar een email in elkaar boksen. Je moet voor het verzenden van je bericht al met heel wat zaken rekening houden, en dat is waar het meestal ook fout loopt. Toch kan je ook vandaag nog altijd je voordeel doen met email marketing. Daar helpen we je graag mee verder. Contacteer ons voor meer informatie.