Content marketing
Upperscore marketing agency helpt je met je content strategie, planning, creatie en analytics
Overal waar we spreken met klanten of potentiële klanten, merken we dat bedrijven redelijk wat belang hechten aan content marketing. Maar weinigen weten wat het precies is of hoe ze het moeten aanpakken. Laat ons daarom even beginnen met uitleggen wat content marketing precies is.
Wat is content marketing?
- Je een idee moet hebben van je doelpubliek
- Je een plan moet hebben
- Die potentiële klanten je online moeten kunnen vinden
- De informatie die je biedt, voor hen een meerwaarde moet zijn
Dat betekent ook meteen dat je wat denkwerk te doen hebt vooraleer je hiermee aan de slag kan.
Waarom content marketing?
Soorten content
- white papers
- videos
- checklists
- infographics
- case studies
- reviews
- testimonials
- foto’s
Teamwork
Je merkt ook al vlug dat content marketing niet de taak van één persoon alleen is. Al van bij het bepalen van je strategie doe je het best op meerdere mensen beroep. De sales medewerkers hebben klantencontacten en weten dus wat je klanten zoeken. De uitvoerende mensen zijn vaak specialisten in hun vakgebied en daarom de geknipte medewerkers om te bepalen wat er precies in je content komt te staan. En vooraf heb je al een strategie nodig die afgetoetst is met het management. Verder heb je vaak ook nog grafisch materiaal nodig, of knap gemaakte videos. En dan hebben we het enkel nog maar gehad over het creëren van content.
Schakel dus zeker andere mensen in je organisatie in om mee te werken aan kwalitatieve content. Al die medewerkers brengen verschillende skills mee waar je je voordeel mee kan doen.